Informacje


niedziela, 28 czerwca 2015

Mrówka

Mrówka - wersja robocza, ośmiozgłoskowiec rymy ABAB, 

Za oknami wielka burza
grzmoty błyski i ulewa
mi pytanie się nasuwa
jak się mrówka teraz miewa.

Chyba przyjdzie jej popływać,
albo wspiąć się gdzieś na drzewo,
lub na pomoc kogoś wzywać,
czy na łódkę znaleść plewo.

Stałem sobie na balkonie,
przyglądając się się naturze,
nagle widzę: mrówka tonie,
ta co pięła się po murze.

Wiatr ją strącił do kałuży
całkiem wielkiej w tej ulewie
biedna teraz wciąż się nurzy
widać w wielkiej jest potrzebie

Wyskoczyłem jej na pomoc-
-mieszkam przecież na parterze
by z patyka zrobić pomost
lub wyłowić biedne zwierzę

Szybko patyk podrzuciłem
ona jakby zrozumiała
tylko jeszcze małą chwilę
i mróweczka ocalała

W górę wznoszę to patycho
by zobaczyć ją dokładnie
nagle widzę: co za licho?
ona kłania mi się ładnie!

CDN